16 april 2010

Första veckan avklarad

Hela veckan har gått otroligt fort, den har näst intill sprungit iväg.

Vad har veckan haft att bjuda på då?

Först och främst härliga och roliga arbetsdagar med mycket sol och glada människor fikandes i Hasselbacken. Har nog aldrig skrattat så mycket på ett jobb som jag har gjort under denna veckan.

Jag har lyckats punktera ett däck på våran lilla söta röda elbil. Fast egentligen var det inte alls mitt fel, jag hade kört på en gigantisk nubb som satt rakt in i däcket. Att jag skulle vara så korkad att jag drog ut nubben när vi stod ovanför Hasselbacken är iofs en annan sak. Haha. "Pssssst" lät det och sen var däcket platt. HA!

Thezz och jag har varit ute på två riktigt sköna, långa, raska promenader. En bra början för att så småningom kunna komma igång att jogga/springa. Hade tänkt att komma igång att cyckla till/från jobbet också. Måste bara komma in i lite mer rutiner först. 3 km nerförsbacke till jobbet och 3 km uppför på hemvägen. Blir nog att gå uppför på hemvägen till att börja med, men i slutet av sommaren kanske jag kommer kunna cykla hela vägen?! Yes, det ska jag nog kunna fixa. :)

I min hjärna händer det som vanligt massa saker och jag kommer mer och mer till klarhet med saker och ting. Bara vissa saker som tar längre tid än andra. Jag har i eftermiddag suttit och funderat på vad jag vill uppnå med mitt liv i vår/sommar. Först och främst måste jag rensa ur "gammal skit", både vad gäller känslor, funderingar, prylar, mat i skafferiet osv. Få en skön nystart nu i sommar. Det är verkligen dags att få ordning i både lägenheten och i min tillvaro.
För det andra så vill jag ha en riktigt rolig och händelserik vår/sommar, så jag har passat på att försöka planera lite smått och kolla upp lite vad som händer och sker.

Detta är idéer på vad man kan hitta på;
  • 24 April: Fest hos Wrap
  • 24 April: Ed'smarknaden
  • 30 April: Cortegen i Gbg
  • 15 Maj: Hingstsläppet på Bassholmen
  • 21 Maj: Mord på Villa Bro
  • 28-30 Maj: Hammarkullekarnivalen i Gbg
  • 29 Maj: Mord på Villa Bro
  • 6 Juni: Vattenkrig i Gbg
  • 6 Juni Picknickfestivalen i Gbg
  • 17 Juni: West Coast Riot i Gbg
  • 24-27 Juni: Midsommar i Halmstad
  • 8-11 Juli: Bluesfest i Åmål
  • 16-18 Juli: Fallens dagar i Thn
  • 28-31 Juli: Fjordfestivalen i Ua
  • 10-15 Augusti: Göteborgs kulturkalas


Övriga idéer på saker man kan hitta på;
  • Grilla
  • Sola/bada hur mycket som helst
  • Paddla kanot
  • Cykeltur
  • Road trip
  • Jogga/springa
  • Nattpromenader
Finns mer idéer/förslag så är det mycket välkommet!

Eftersom jag inte har den blekaste aning om vad som hända skall i helgen så tänkte jag faktiskt bara mysa till det här i lägenheten med massa tända ljus och ett glas vin. Kanske till och med skulle få ordning på något. Kan vara nog så spännande med ett glas vin i kroppen. :)

2 kommentarer:

Cathrin sa...

Cortegen är den 30 april. Tråkigt om du missade det. Kan ju tipsa om majbrasan i slottsskogen som är samma dag. På trädgårdsföreningen sjungs våren in. Massa som händer i Gbg på Valborg. :)

Resten av sommaren behöver man väl inte planera? ;)

Tjejtjejen sa...

Jodå, jag hade nog allt tänkt mej till gbg den helgen. :)