12 april 2010

Första dagen på jobbet

Jag har haft en kanonbra första dag på jobbet som parkanläggare på Uddevalla kommun. Dagen har bjudit på solsken, många härliga skratt och återträff av gamla arbetskamrater. Och vad får man inte se när solen ligger högt över våran stad? Jodå, människor! De kommer fram ur sina gömmor som strålande nya varelser i en sprudlande ny värld. Och skillan lyser med sin blåa prakt i hasselbacken och alla ser så lyckliga ut. När jag kom hem var jag svintrött pga sömnbrist, men med en hiskelig ernergi! Vår, sol och sommar gör mej till en ny människa. Helt plötsligt kan jag stråla som solen själv. Får glädjerus i hela kroppen! :D

Den senaste veckan har onekligen varit bisarr och underlig. Mina tankar har snurrat på högvarv. Men jag har verkligen lärt mej mycket om mej själv och kunnat trolla bort vissa begränsningar som jag tidigare trodde att jag hade. Jag har kommit fram till mer av mej själv som jag kanske tidigare inte visste om. Plus att jag har upplevt något jag aldrig trodde jag skulle uppleva. Helt fantastiskt häftigt! Och klurigheten i mina tankar är om jag någonsin kommer att få uppleva den känslan igen och mer på heltid än som bara stötvis. Men det underliga är att jag hela tiden få bevis för att det kommer att komma. Alltid när jag börjar bli skeptisk på mina absolut högsta mål med mitt liv så hittar jag bevis för att jag inte ska ge upp, att jag närmar mej målet. Det gäller bara att vara tillräckligt öppen och våga lyssna på människor. Man måste även sluta döma folk och ge dem en ärlig chans, det är först då man kan vinna! Jag har inte gett upp än.
Senaste beviset fick jag idag. Bevisen kommer alltid genom möten med människor. Det spelar ingen roll om det är kvinnor eller män, unga eller gamla, IRL eller över nätet, kända eller okända. Bevisen kommer ändå alltid när jag börjar ge upp hoppet. Jag blir ibland rädd för det öde som jag inte ens vet om jag tror på. Jag tror nog egentligen, samtidigt som jag tror att ödet egentligen är olika möjligheter som ges, sen vilken av vägarna man tar är helt och hållet upp till en själv.

Jag vet inte om jag tror på misslyckanden. Jag tror att ett misslyckande är ett tecken på att man bör kämpa hårdare för att nå det önskade målet. Alla kan lyckas med det man verkligen vill!

Inga kommentarer: