11 april 2010

Sista arbetslösa dagen

Då var det sista dagen på min korta arbetslöshet. Imorgon börjar jag jobba kl 06.30. Ska bli kul att se hur det går, jag tror jag kommer vara skittrött och somna direkt jag kommer hem. Men va fan, man kommer la in i det hyfsat fort ändå hoppas jag.

Vilken jävla fylla det blev i fredags. Hällde i mej allt för mycket vin på allt för kort tid, och sen var det kört. För första gången blev jag hindrad att gå in på krogen för att jag var för full. HA! Och för fösta gången på mycket länge har jag lyckats göra bort mej totalt. Fattar inte varför jag ska vara så in i helvete jävla dum! Jaja, jag lägger nog ner nu i alla fall. Ingen idé att kämpa efter det omöjliga. Får bli hårdsatsning på jobbet och försöka inbringa så mycket pengar som möjligt istället. Läsa massa böcker, handarbeta och se massa filmer. Saker och ting kommer att lösa sig av sig själv tids nog ändå. Men nu vet jag ändå att mina förhoppningar som jag har haft under så lång tid kanske trots allt inte är helt omöjliga. Men det är helt enkelt inte rätt tid nu.

Söndag idag och solen skiner. Ikväll måste jag fixa mackor och lunch för morgondagen. Får nog bli köttfärssås och pasta. Tänkte ta en sväng till pappa också och beskära lite i syrenbersån. Få vara ute i solen och kanske få byta däcken. Kanske lika bra att ta tag i dagens bestyr direkt. Tar och loggar ut och ringar pappa istället. Palla att sitta hemma själv hela dagen.. NOT!

Inga kommentarer: