27 april 2010

Dagen som gått i ett

23:16
Vaknade i morse och åkte till jobbet som vanligt. Idag har vi varit på göteborgsvägen mellan västerlångbron och korsen vid badhuset. Refugen fick agera våran arbetsplats ända fram till lunch. hela arbetslaget var med och röjde där. Alla rosor kördes ner med röjsåg och klipptes sedan fina. Och allt ogräs togs bort, så nu är det rent och fint. Det är riktigt påfrestande att arbeta mitt i trafiken med alla ljud, men men, alla arbeten måste ha sina nackdelar, och detta är den största nackdelen med mitt jobb. Efter lunch åkte jag och Robban tillbaka till lilla torget och fixade med spireorna. Där kommer vi även fortsätta imorgon.

Efter jobbet åkte jag hem en snabbis innan det bar av till Maxi för att storhandla med Thezz och Sanna. Blev tre papperspåsar fulla med mat och jag blev 1.500:- fattigare. Sen direkt hem och plocka in allt i kyl, frys och skafferi innan det bar av på en två timmars lång promenad med Mathilda och hennes kompis. Blev en riktigt rejäl promenad och jag antar att jag kommer känna av träningsvärken i min bakre del imorgon. Jag har precis gjort klart min müsli och ska nu värma en pizza i ugnen så jag har lite mat på jobbet imorgon. Hade tänkt göra fiskpaket med potatis. Men det får väll bli imorgon istället. Kände att det blev lite väl sent för att laga mat nu.
Hade istället tänkt göra mina dagliga situps, fixa pizzan, sen däcka i sängen.

23:45
Bläää, jag är så jäkla trött. Jag vill sova nu! Men jag måste vänta på att pizzan kallnat först.
Jag har i alla fall gjort situpsen, så direkt jag fått in maten i kylen så dyker jag ner i sängen.

23:59
Äntligen! Däcka time!! :)
*Gnite*

Inga kommentarer: