08 april 2010

Spökhuset

Nu har jag sovit 3 nätter i huset som ligger på en gammal gravplats. Har inte märkt av så mycket konstigheter. Men jag vaknade i tisdags utav att jag hade haft en skräckfilmsdröm. Det var en styckmördare som härjade och mördare allt som var. Tror iofs inte att det hade med huset att göra. Sen gick jag i alla fall upp, gick på toa och ut för att ta en cigg. När jag kom in i rummet igen så kände jag hur instängt det var och tänkte att jag kanske skulle öppna fönstret senare när brorsan vaknade. Så jag lade mej i sängen med datorn en stund tills brorsan vaknat. Sen gick vi upp för att käka lite frukost och sen ut i trädgården för att beskära i äppleträdet. Det skumma kom när vi kom in igen och vi satte oss för att kolla på kyle xy. Då säger brorsan helt plötsligt att han ville stänga fönstret för att det började bli lite kallt. Jag tyckte det va helt okej, det måste vart han som öppnade det iom att jag glömde bort att öppna det och ingen annan var hemma. Men det var inte han som hade öppnat det. Senare på kvällen när de andra kom hem så fick vi reda på att det spökar i huset och att huset ligger på en gammal gravplats. Något konstigare än det med fönstret har jag visserligen inte upplevt här.. men men, det kanske är hyfsat snälla spöken.

Jag känner mej i vilket fall äntligen klar med äppleträdet. Jag började beskära det i höstas, men vågade inte göra klart det då iom att det var så fruktansvärt mycket som behövde tas bort. Men nu har jag gjort klart det i alla fall.. det enda som skulle kunna behöva göras är att ta bort lite vattenskott i höst.

Jag fick tvättat bilen igår, herre vad skiten den var! Det var verkligen på tiden att tvätta den.

Idag hade jag tänkt mej till mormor en sväng för att beskära i alla hennes träd. Tror inte jag kommer hinna klart med allt, men allt som är gjort är bra. Får bara se till att få upp slökuken till bror som fortfarande ligger och sover. Hela dagen springer iväg om han ska sova bort den.

Tankarna har lugnat sig lite, men de är fortfarande kvar. Jag förstår verkligen inte hur det ens är möjligt att bli så här konfunderad. Fortfarande ruskigt skrämmande. Skulle behöva klarhet i mina funderingar, vem vet, det kanske kommer.

Jag börjar i alla fall jobba på måndag, och det ska bli så jäkla skönt att få komma igång och få vara utomhus hela dagarna. Och sen när solen börjar komma så kläcks alla puppor och alla vackra glada människor kommer fram som färgglada fjärilar. Så underbart att kunna jobba mitt bland solande och glassätande människor! Sen att ekonomin kan börja rulla igen är bara ett plus. Ja, jag erkänner, jag älskar att jobba. Och nu ska jag försöka skaka liv i lillebror så man kan få jobbat lite idag med.

Inga kommentarer: