25 april 2010

Things to do...

09:08
Vaken men ganska trött. Har lite funderingar på vad jag ska göra idag. Kanske dags att kasta ut påskriset? Finns väll iofs massa saker jag borde göra. Kanske skulle se till att baka lite hallongrottor så man har något gott att fika på under 11-rasterna. Borde även plocka ur allt ur skafferiet för att få ordentlig ordning där. På tisdag kommer lönen och då ska jag fylla upp mitt matförråd så jag åter igen kan börja laga mat.

Saker som bör göras idag:
  • Vattna blommor <------------ Done 09:42
  • Leta reda på anställningsintyg
  • Gå ut med sopor
  • Dra ner dokument från fronter
  • Plantera fröer
  • Bokföra månadens inköp i exel <--- Done 12:39
  • Fixa examensarbete till Agnetha
  • Leta reda på recept till Jenny
  • Städa/plocka i ordning i skafferiet <-----Done 13:52
  • Baka kakor <---- Done 15:34
  • Boka tvättid
  • Kasta ut påskriset <----- Done 10:04
  • Göra 100 situps <--- Done 22:41
  • Skriva inköpslista <--- Done 22:10
  • Laga mat
  • Fixa frukost till jobb
  • Dammsuga
Igår var det Ed'smarknaden. Gick runt där med mamma och hittade massa fräcka muffinsformar. Hittade visserligen lite annan skit som jag köpte också, men inget som är värt att ta upp. Sen gick jag upp till Emil en sväng och fikade lite och satt och pratade en stund innan det bar av till mormor. Satt där ute i solen ett tag och pratade. Riktigt härligt.
Sen var det bara att köra vidare till Uddevalla och in en sväng till pappa med brända mandlar till brorsan.
Hem igen och gjorde mej i ordning mej lite och tog ett glas vin innan det bar av ner till Wrap. Satt där och spelade lite tv-spel. Nått bilspel och sen Buzz. Jag var så trött så jag höll på att somna i soffan.

Evenemang i sommar;

  • 24 April: Fest hos Wrap <----- Done
  • 24 April: Ed'smarknaden <------Done
  • 30 April: Cortegen i Gbg
  • 8 Maj: Hingstsläppet på Bassholmen
  • 21 Maj: Mord på Villa Bro
  • 28-30 Maj: Hammarkullekarnivalen i Gbg
  • 29 Maj: Mord på Villa Bro
  • 6 Juni: Vattenkrig i Gbg
  • 6 Juni Picknickfestivalen i Gbg
  • 17 Juni: West Coast Riot i Gbg
  • 24-27 Juni: Midsommar i Halmstad
  • 8-11 Juli: Bluesfest i Åmål
  • 16-18 Juli: Fallens dagar i Thn
  • 28-31 Juli: Fjordfestivalen i Ua
  • 10-15 Augusti: Göteborgs kulturkalas
12:47
Inga kvitton kvar i plånboken så den går återigen att stänga! :D
Dessvärre ligger alla kvitton ihopknycklade på golvet istället. Lika bra att slänga dem direkt och sedan bege mej ut i köket och börja röja i skafferiet.

14:00
Skafferiet är i sin ordning. Då var det de vart jag ska fortsätta. Känner nästan för att ta en premiärtur för året på cykeln. Men tror jag väntar med det tills imorgon. Sätter igång med kakbak samtidigt som jag ska börja författa inköpslistan.

15:52
Har börjat på inköpslistan, men får nog fortsätta på den lite senare.
Har bakat klart mina hallongrottor, så nu står dom på svalning.
Såg att jag har rökt ca 6 paket mer än vanligt denna denna månaden. SKÄRPNING!
Nu ska jag lägga mej och vila ett par timmar. Blev så fruktansvärt trött.

22:42
Det var riktigt skönt att sova ett par timmar. Det kändes nödvändigt. Nu har jag i alla fall fått kokat ägg till morgondagens frukostmackor och så gott som skrivit klart inköpslistan. Jag har även gjort dagens 100 situps i vanlig ordning. Jag har börjat känna en ständig träningsvärk i magen och jag älskar det verkligen. En fruktansvärt skön känsla! Sen är det väll snart dags att komma igång med att cykla till jobbet också. Det kan vara bra för både ekonomin och konditionen. It's a win win situation! :D

23:18
Nu känner jag mej klar för ikväll. Ska ta nattaciggen, sen lägga mej och somna med boken.
Hade varit kul att veta om det är någon som läser allt dravel jag spottar ur mej här. Så om du läser detta, lämna en kommentar vettja! Godnatt! :)

Inga kommentarer: