19 maj 2010

Första klippet

Vilken underbart härlig dag det har varit idag! Varm och bara allmänt skön med massa sol. Jag älskar att jag jobbar ute, speciellt under dagar som denna.

Åkte hem till pappa efter jobbet för att kolla om vi skulle åka och svetsa min balk idag. Han hade massa annat att göra, så han sa att han ska göra det på lördag. Men jag fick i alla fall fått fast klädseln ordentligt i baksätet. Det var verkligen på tiden! Så när jag höll på som bäst med det så ringde Thezz som satt på parkeringen hemma hos mej. Så jag brummade hemåt och vi satte oss i den lilla plätten av sol som fanns på min uteplats.

Självklart kunde jag inte låta bli ogräset så jag fick bort en del medans vi ändå var där ute.

Sen gick Thezz hem och jag gick in och ringde till first camp Tylösand och fick bokat två campingplatser för midsommar.

Vidare ut igen och fick bort lite mer ogräs. Sen blev jag lite nyfiken på hur trimmern fungerar så jag letade upp den, ett par förlängningskablar och gick ut för att klippa lite gräs. Blev en liten plätt klippt i alla fall. Måste verkligen köpa en längre kabel, och då en som är för utomhusbruk.
Ska se om jag kan hitta det på Gekås på lördag.

Nu ska jag se till att få koka lite soppa, så ska jag nog krypa ner i sängen sen. MYS!

Inga kommentarer: