06 juni 2010

Kokt kräfta

18:49
Det har verkligen varit en underbar helg med fantastiskt gott väder!

I fredags tog min yngsta bror studenten i Trollhättan och efteråt åkte vi hem till far för att äta smörgåstårta. Min bror var så stilig och proper i sin kostym!

Efter kalaset hos far så följde mamma med hem till mig och vi somnade nästan direkt.

Lördag morgon åt vi en brakfrukost på min uteplats i solen. Den bestod av hembakta mackor med massa grönsaker, ost och skinka, kokta ägg, fil med müsli och ett stort glas juice. Jag fick passat på att gräva ner mina krukor (dräneringsrör) och planterat i dom, så det blev så fint så fint. Sedan lade jag mej i solen nån timma (från kanske 11 till 12) insmord i kokosolja. :D

Sen åkte lilla mamma hem och då åkte jag ut till Skeppsviken med Tony och låg där i solen från 14- 16.30. Mathilda kom också och vi bestämde oss för att åka iväg och grilla. Förs då upptäckte jag att jag hade blivit lite röd.

Men vi åkte hem till Mathildas far för att hämta hennes öl och passade på att stanna vid en sjö och ta oss ett dopp. Då upptäckte jag att jag visst hade bränt mig rejält. Vidare in till stan och handlade lite saker för grillningen och sen hem till mej.

Jag tog en kall dusch för att stilla brännan lite och smorde sen in mej.

Vi var faktiskt så duktiga att vi gjorde egen potatissallad. Men när vi skulle tända de två engångsgrillarna så upptäckte vi att det inte fungerade. Så jag gick in och letade upp min grill, byggde ihop den, flyttade över kolen från engångsgrillarna och lade i massa tidningspapper. Men kolfanskapet ville inte få fyr ändå. Tillslut åkte vi ner till Mathilda och hämtade tändvätska för att få fyr på fanskapet. Och ve och häpnad, det brann! Så vi fick äntligen grillat vårat kött också.

Jag hade ingen lust att dricka alls, så det blev ett par filmer i soffan, och självfallet lyckades jag somna. Vilket visserligen inte gjorde så mycket eftersom jag sett båda filmerna flera gånger tidigare. Både Tony och Mathilda blev kvar här över natten. Tony i soffan, och Mathilda på min andra sänghalva. Och jävlar vad det brännde. Jag sov med kalla våta handdukar virade runt benen, och en våt kall handduk på ryggen. Det röda har lagt sig lite idag, men inte såpass så jag har vågat vara ute i solen.

Vad har jag gjort idag då? När jag vaknade i morse så sov både Mathilda och Tony. Så jag satte igång med kriget mot det förbenade diskberget. Jag vann. HA! 1-0 till mej. Sen gick jag och småplockade lite i lägenheten, och då vaknade Tony. Han låg kvar i soffan och läste ur "3000 otroliga fakta" medan jag sprang omkring och försökte få lite ordning i mitt kaos. Tillslut vaknade Mathilda också så jag kunde bädda rent i sängen och dammsuga. Strax efter stack Tony iväg till Skeppsviken.

Jag och Mathilda käkade resterna från grillningen till frukost och har väll i stort sett bara slöat här hos mej hela dagen. Spått i Tarot-kort, läst och kollat på film.

Nu sitter jag här ensam efter att ha kört hem Mathilda. Och vad jag ska göra nu är en gåta. Kanske kolla på en film till, kanske läsa, kanske spela lite.. den som lever får se! ;)

  • 24 April: Fest hos Wrap <----- done="" li="">
  • 24 April: Ed'smarknaden <------done li="">
  • 30 April: Cortegen i Gbg <---- done="" li="">
  • 8 Maj: Hingstsläppet på Bassholmen <--- br="" done="">
  • 11 Maj: Negerbollens dag <---- br="" done="">
  • 15 Maj: Soho-club med Therese <---- br="" done="">
  • 14-16 Maj: Båtdagarna i Uddevalla <--- br="" done="">
  • 21 Maj: Mord på Villa Bro <--- br="" skippa="">
  • 22 Maj: Ullared med familjen <--- br="" done="">
  • 28-30 Maj: Hammarkullekarnivalen i Gbg <---- br="" skippa="">
  • 28 Maj: Mathildas far spelar på köket <--- br="" done="">
  • 28 Maj: Ladies Night på SoHo-club, Uddevalla <--- br="" skippa="">
  • 29 Maj: Amandas konfirmation <---- br="" done="">
  • 29 Maj: Mord på Villa Bro <--- li="" skippa="">
  • 2 Juni: VIP-kortet på SOHO <--- br="" done="">
  • 4 Juni: Anders student <--- br="" done="">
  • 6 Juni: Vattenkrig i Gbg <--- br="" skippa="">
  • 6 Juni Picknickfestivalen i Gbg <--- br="" skippa="">
  • 17 Juni: West Coast Riot i Gbg
  • 24-27 Juni: Midsommar i Halmstad
  • 8-11 Juli: Bluesfest i Åmål
  • 9-11 Juli: Mathildas stuga i Norge
  • 16-18 Juli: Fallens dagar i Thn
  • 19-24 Juli: Seglarveckan
  • 28-31 Juli: Fjordfestivalen i Ua
  • 10-15 Augusti: Göteborgs kulturkalas

Inga kommentarer: