12 juni 2010

Studentkalas

11:07
Vaknade vid 06:30 utan att någon klocka ringde och låg och läste ett kapitel av sagan om isfolket. Gick sedan upp och började baka på kakan som ska med till studentkalaset i eftermiddag. Har även hunnit klippa gräset, bädda sängen och plantera några lökar. Hade tänkt ta med mej ett gäng med vita pärlhyasintlökar till mamma och mormor. Resten av lökarna får de vänta med, vill se till att få plantera här först, så ska jag dela upp lökarna sen, vilket INTE blir idag. Så vad har jag kvar att göra nu då?

Först och främst ska jag ta mej en dusch. Sen ska jag försöka göra mej i ordning med lite smink och kanske en klänning..? Måla naglarna också kanske om jag hinner. Kakan ska skäras upp också. Får se om jag hinner plocka undan lite i lägenheten med....

Sen blir det raka vägen hem till pappa, hämta Anders finskor och spänna remmen på bilen. Efter det får jag tanka bilen och åka upp till blomsterlandet för att köpa ett par blommor åt mamma. Sen brum brum till Dalslands djupa skogar för att fira min brors student med mammas sida av släkten.

Sen då? Har ingen aning om vad som händer ikväll eller vad jag kommer orka med... Men det återstår att se.

Vips in i duschen!

12:20
Nu har jag duschat, fått på mej klänningen, målat naglarna, fått delat kakan och fått ner den i en burk. har även pratat med mamma lite och nu har jag kommit på att det nog är smartare att jag sminkar mej hemma hos pappa, tror inte riktigt att jag hinner göra det här. Städa får jag la göra ikväll om det är nödvändigt.
Nu börjar tröttheten sänka sig över mej. Inget bra alls, men så blir det väll när man vaknar så jäkla tidigt varje dag. Kommer nog igång igen sen. Har iofs en energidryck i ryggsäcken som jag skulle kunna hälla i mej. Får la se om jag pallar hålla mej vaken utan den eller om den slinker ner.
Det känns som om jag vill någonting väldigt starkt, fast jag kan inte riktigt sätta fingrarna på vad.. Det kryper väll fram allt eftersom.... Eller är det bara känslan av att jag har glömt något? Ingen aning faktiskt... Jaja, det löser sig som sagt.. Får la ta och börja plocka ihop mej innan jag åker hem till pappa.

Inga kommentarer: