14 juni 2010

Kommunens allt-i-allo

16:30
Hemma från jobbet. Dagen började med att vara sjukt varm och kvav, i en totalt igenväxt rabatt, där det saknades ca 10 cm jord. Ett rent helvete att rensa med andra ord. Men som vanligt får vi aldrig göra klart någonting. Vi fick istället åka över till lekplatsen och kratta gräs. Det ska vara invigning där imorgon så då måste det vara fint och i ordning. När det väl var klart så var det bara att åka vidare för att ta upp ogräshögar på norra hamngatan och asplundsgatan. Fattar inte när de andras elbil ska bli lagad. De sa att den skulle vara lagad på ett par dagar, men nu har det snart gått tre veckor.

Imorgon kommer vi antagligen inte heller att fortsätta med rabatterna runt badhuset. Det blir nog istället att vi får åka till torget och plantera rosor, och även fräsa rabatterna inför sommarblomsplanteringen. OM det skulle bli någon tid över så blir det till att ta upp ogräshögar. Tja! Jag tillhör kommunens allt-i-allo. hehe...

Nu är det så här, igår var jag sjukt trött... HELA DAGEN! Jag lämnade sängen för att röka kanske 3 gånger, och för att hämta mat. Annars så sov jag och läste om vart annat. Men det förklarades fint sen av åskan som kom inbrakandes över lilla Uddevalla. Men jag är fortfarande lite slö. Och jag längtar bara tills jag kan lägga mej och börja läsa på nästa bok om isfolket. Så enormt bra böcker! Jag läste ut nr 17 igår (dödens trädgård), jag blev fullkomligt förälskad i karaktären Shira från Nor. Jag vill va henne! Det är väll iofs ingen nyhet att jag gärna hade levt på 1600-1700-talet om jag hade kunnat. Känns nästan som om jag hör mer hemma i den tidsåldern än i denna. Men men, nu är det som det är och jag får göra det bästa av situationen.

Nu hade jag tänkt se om det finns någonting som jag kan laga någon god mat av. Vet i alla fall vad jag är sugen på, men får se om jag har det som behövs.

Kanske skulle pilla lite med nail-art också innan jag kryper ner i sängen med boken. Well well, den som lever får se.

21:00
Sådär, nu sitter jag och äter lite kall mat. Fransk biffpanna med kokt potatis. Mumma det! :)

Har precis kommit hem från en rask promenad med Thess. Det var en riktigt skön promenad, och det var faktiskt till och med skönt att det började regna efter halva vägen. Mindre skönt med skavsår på ena hälen visserligen. Men jag kommer somna som en liten prinsessa inatt.
Under promenaden babblade vi på rätt bra. Alltid skönt att få ventilera och bolla lite tankar om "livet" i största allmänhet.

Naglarna blev okej. Jag är inte så duktig på det där med nail art än, men övning ger väll färdighet som det så fint heter.

Jag har försökt förtränga, jag har försökt släppa, försökt att glömma. Men det går inte... Det är något... FAN! Kanske lika bra att bara låta det vara som det är. Jag får helt enkelt leva med känslan och bara vänta... Det grer sig, som Pluttan brukar säga ;)

Ne, nu är maten uppäten. Nu ska jag ställa in resten av maten i kylen innan jag kryper ner i sängen med laptopen och sagan om isfolket.

Puss och godnatt!

Inga kommentarer: