28 juni 2010

En sju jävla energi

17:46
Jäkla skit. Har vart helt död på jobbet idag, så jag har hällt i mej två burkar med Power King. Men nu när jag kommer hem och hade tänkt sova så får jag helt plötsligt en sju-jävla energi. Så nu har jag fyllt badkaret med vattnet så jag enkelt kan vattna mina stackars växter ute, har packat upp alla väskor och påsar från Tylösands-resan och nu ska jag fortsätta att dona innan energin släpper!

18:01
Vattnat alla blommor ute.

18:05
Vattnat blommorna inne och pustat en pelargon.

18:16
Jag är kär i en utopi, en fantasi, en dröm....

18:22
Plockat in all ren disk, diskat och torkat av köksbänkarna.

18:43
Skrubbat potatis, hackat lök och pratat med Greniz.

18:56
Satt soppan på kokning, diskat igen, torkat av bänkarna igen och satt igång en omgång med solrosgroddar.

19:03
Plockat in all ren tvätt i garderoben, hängt mattorna på vädring, plockat ner all elektronikskit som låg över hela golvet i sin låda.

19:35
Betalt alla räkningar.

19:39
Mailat JimbaGirl från tradera.

20:07
Räknat ut tältplatspriser.

20:25
Pratat med Thezz, pratat med mamma, putsat penséer och petunior.

20:33
Dammsugit. Konstigt att man alltid kommer på två nya saker att göra när man blivit klar med en.. :/

20:46
Torkat golven. Förstår inte varför jag ska ha så jävla mycket skit överallt som dammar så förbannat.

21:09
Hade tänkt bege mej ut en sväng och kika efter lite blåbär. :)

21:33
Haha, hittade 3 mogna blåbär. Får nog vänta ett par veckor innan jag börjar plocka blåbär. Hallonen hade ganska långt kvar, de stod fortfarande i blom. Hittade ett ställe där det växte smultron också, även dom dock bara i blom än så länge. Får börja med flädersaften helt enkelt.

22:56
Yes, äntligen börjar jag bli trött. Ska bara kolla ett par klipp på youtube innan jag kryper ner i sängen. Btw, jag hittade den största flygmyran jag någonsin sett på golvet i köket förut. Har man dörren öppen kommer djuren in. Uuuue!

Inga kommentarer: