04 september 2010

Smyggtitt på min djupa sida

Helt otroligt. Jag somnade i natt redan vid tolvtiden, på en fredag! Vaknade såklart vid 05 i morse, men somnade om som tur är. Vaknade igen vid 08. Så nu har jag legat och läst en stund och hade väll tänkt börja komma igång med diverse sysslor som jag ligger efter med. Borde börja med att baka, men jag måste iväg och handla mjölk fört, så jag får väll vänta lite med det.

Jag har faktiskt riktigt kommit igång med att få ordning på mitt liv. Snart är jag redo för att gå vidare i livet.

Jag vet inte vad det är med mig. Om jag är livrädd för att bli totalblåst och sårad igen, eller om det rent av är så att jag står likgiltig för att bli blåst igen. Jag börjar bli så van med folk som aldrig talar sanning och drar till med små vardagslögner att jag nästan räknar med att alla är lika sviniga. Det känns inte bra att se på människor på det sättet. Men antagligen är jag bara rädd.

Jag var in en sväng på Yerba igår med Mathilda. Hittade två böcker där som verkade väldigt intressanta. Mänsklighetens Problem av Alice A. Bailey och Tankar Om Livet av J. Krishnamurti. Kanske de böckerna kan ge mej mer svar om livet. Jag stod och pratade en stund med mannen som stod i kassan och han var inne på helt samma spår som mej, och sa att det är just dessa böcker de brukar rekomendera till folk. Jag måste verkligen få veta mer om mej själv. Jag vägrar att tro att "detta" är allt.

Det är verkligen helt underbart när man träffar människor som är inne på samma saker som jag. Som tänker utanför gränserna, som tror på något mycket större, som gräver på djupet av sig själva, som tänker. Det bevisar bara att jag är inne på rätt väg.

Jag tror absolut på att alla människor har olika uppgifter här i världen. Några har kanske att sprida lycka, andra att få folk att tänka osv. Jag skulle vilja veta vad min uppgift skulle kunna vara, så man kan börja arbeta med just den biten. Min uppgift skulle kunna vara att få folk att se saker med lite andra ögon. Men vem vet?

Ne, jag har som sagt en lista med 29 punkter som skall göras. Dags att sätta igång!

2 kommentarer:

Cathrin sa...

Kanske kan man välja själv vad man vill uppnå med sitt liv. Välja sitt eget kall. Men vad vet man egentligen. Ibland känns allt så meningslöst.

Om böckerna är bra lånar jag gärna någon om det går bra.

Kram

Tjejtjejen sa...

Böckerna är väldigt djupa om jag fattat det rätt.. Precis som jag vill ha dom.. jag behöver mer info om mitt kall om man nu kan kalla det så.. skitsvårt att förklara det där.. Allt finns i mitt huvud, inget som går att förklara, men tror det finns så mycket mer.. känns som det.